Warsztaty dialogu społecznego 29 listopada 2024

Nie laliśmy wody ani wosku. Było merytorycznie
Andrzejki (tak, tak, andrzejki, bo spotkania odbyły się w taki szczególny dzień – 29.11) przyniosły nam dwa ostatnie w tym roku spotkania w ramach warsztatów dialogu społecznego.
Wzorem poprzednich, zorganizowanych dla grup szydłowieckich, każde z dwu spotkań odbyło się w zaprzyjaźnionej szkole kształcącej w zawodach i ściśle współpracującej z Cechem oraz zrzeszonymi w nim pracodawcami. Współpraca jest stała i występuje przy okazji codziennej pracy i co warto zauważyć, wyraźnie zacieśniła się przy okazji tego projektu.
Tym razem rodzice, przedsiębiorcy, nauczyciele i pracownicy struktur oświatowych powiatu podsumowali, przed świąteczną przerwą, swoje ustalenia i poczynione dotychczas uwagi.
Te spotkania przebiegiem i dyskusją nie różniły się od analogicznych organizowanych dla innych grup.
Wszyscy uczestnicy warsztatów zauważają podobne potrzeby rynku edukacyjnego szkolnictwa zawodowego, a tym samym także dualnego. Powszechny jest postulat, że koniecznie należy odwrócić niekorzystny trend w tej przestrzeni poprzez budowanie marki. Zarówno marki szkoły kształcącej uczniów, którzy zdobywają w niej zawód, jak i marki rzemieślników, którzy współpracują zarówno ze szkołami, jak i z uczniami. W wyniku burzy mózgów, która zdarza się w takich sytuacjach, zaczęto śmiało formułować propozycje nagrywania filmów, blogów, materiałów na Tik-Toka, które pokazywałyby ludzi spełnionych, z pasją, ludzi, którzy osiągnęli sukces, budując swój kapitał osobowy i majątkowy na bazie zdobytego zawodu po szkole branżowej lub technikum.
Pomysł jest jednym z kilku, Czy warto go rozważać dalej? Wszak teraz nie sposób go zweryfikować, powiedzą niektórzy. Nic nie ryzykujemy poza czasem, powiedzą inni.
Przytaczamy go więc jedynie jako próbkę rezultatów rozmów i jako jeden z kilku zgłaszanych w tej konkretnej materii. Ciekawe co na to młodzi?